torsdag 19 maj 2011

...snart slut!

Slutet av temavecka och VFUn.  Jag har funderat mycket på lärarrollen på sistone, eller rättare sagt skolan som arbetsplats. Så taskig stämning på skolan jag har min VFU på. Tisslas och tasslas, arbetskollegor och arbetslagskamrater som beter sig lustigt mot varandra och allmänt barnsligt och fegt beteende. Väldigt vanligt på alla sorts arbetsplatser det vet jag men jag hade hoppats lite naivt att det inte behövde vara så illa på en pedagogisk arbetsplats. Jag är inte orolig det minsta för min lärarroll men jag orkar inte med ett arbetsklimat kolleger emellan som inte funkar.

1 kommentar:

  1. Låter trist med dåligt klimat. Jag har inte den känslar på min skola. Det endå jag kan säga är att jag vet att det kan vara svårt som ny på en skola. Jag har hört flera som kommer från direkt från skolan med en massa energi och idéer och bli tyvärr nertryckta av INTE elever utan avundsjuka kollegor. Skitdåligt. Men så ska inte vi få det och får vi det. Då byter vi skola! YES, inte mycket kvar av skolan, snart sommar!

    SvaraRadera