onsdag 4 maj 2011

...är varför man ska jobba i gips?

jo jag fattar, då bygger man något inifrån och ut istället för att karva ur en form. Och att göra en ståltrådsgubbe som man sen bygger upp med gipsremsor lär en anatomi osv. Men det är så jävla jobbigt!
Jag blir så oerhört trött på gips, särskilt när man har det över flera veckor och vissa dagar 3 lektioner på raken. Hur mycket tid eleverna än får på sig att städa står man ändå där och skrubbar för glatta livet efteråt ändå. Det är synd för uppgiften i sig är rolig men det suger verkligen musten ur mig och då blir jag tjurig över gips och vill inte mer. Så det här jag har tänkt på med stora uppgifter som sträcker sig över en fleraveckors period - då måste jag vara på det klara med att det är ett material jag kan stå ut med!

1 kommentar: